En toen verder..

8 augustus 2014 - Cairns, Australië

Alweer een van de laatste berichten waarschijnlijk. Het is namelijk zo dat we nog maar een week in dit verre land verkeren.

De laatste update hebben we vanaf Hamilton gemaakt. Dus even terug denken. We hebben zo veel gedaan in de tussentijd!

Na onze terugkomst in Airlie Beach zijn we eigenlijk meteen weer vertrokken naar een ander eiland. We zijn eerst naar Whitehavenbeach gebracht op Whitsunday Island. Nu las ik dat dit eiland Pinkstereiland heet in het Nederlands. Daarna zijn we naar Daydreamerisland gebracht. Het weer was al niet zo goed, maar op Daydreamerisland werd het steeds koeler en de wind woei steeds harder. Flink balen dus! Maar op Whitehavenbeach is er gezwommen in de zee en op Daydreamerisland was een heerlijk verwarmde hottub. Helaas heeft een grote spin de avond terug in Airlie Beach goed verpest. "It's only a baby" zeggen die Australiërs lachend... Dan wil ik de mama zeker weten niet ontmoeten!

Woensdag zijn we weer gaan rijden. Toen hebben we op een camping aan de kust gestaan. De wind was nog steeds niet afgenomen, dus waaiden we bijna de camping af. Dit was de eerste plek die we tegenkwamen waar we echt gewaarschuwd werden voor krokodillen. Op Hamilton Island zijn we naar de dierentuin geweest en hebben we meer geleerd over krokodillen. Bijvoorbeeld dat het nu te koud is om te eten. Heel geruststellend, omdat een zoutwaterkrokodil wel 7 meter kan worden en boven aan de voedselketen staat!

Donderdag zijn we aangekomen op het eind punt van de reis. Na meer dan 2400 kilometer zijn we in Cairns, hebben we geen extra deuken in de camper gemaakt en zijn alleen de tafelpoot en de ruitenwisser van de camper afgevallen. Valt alles mee. Het laatste stuk van de route was erg mooi. We zijn in Cardwell even gestopt om naar de zee te kijken en hebben een toeristische omweg gemaakt langs een waterval. Bij aankomst in Cairns zijn we meteen naar het toeristen informatie centrum gecrossed en hebben we een treintrip naar Kurunda en walvissen kijken geboekt.

Vandaag zijn we met de trein naar Kurunda geweest. De rit was heel gaaf en de trein heel mooi. Naast het treinstation hebben we meteen een boottocht over de rivier gemaakt. En hebben we weer een dier van ons lijstje af kunnen strepen. We hebben een zoetwater krokodil gezien. Deze is kleiner en minder gevaarlijk dan de grote zout water krokodil. Kurunda viel helaas wat tegen. We hadden het gezelliger verwacht. De terugreis ging met een kabelbaan. Het is wel een heel bijzonder gevoel om over een regenwoud te reizen wat op de werelderfgoedlijst staat omdat het zo een diverse flora heeft. Er bestaan bijvoorbeeld 19 verschillende bloeiende bomen die voorkomen in regen wouden. 13 van deze bomen zijn in het regenwoud hier te vinden.

1. Edith:
    8 augustus 2014
    Hey lieve meiden,
    Jullie hebben er heel wat kilometers erop zitten.
    Chapeau en zonder extra deuken!!
    Geniet nog van de laatste week en alle mooie indrukken en schoonheid die jullie tegen komen.
    En prachtige foto's weer.
    Liefs, Edith
  2. Suus:
    8 augustus 2014
    Wauw meiden wat bijzonder allemaal. Jullie huisje in koudum heeft ook spinnen zat maar vast niet zulke grote als daar.
    Geniet nog even,wij zijn weer thuis.
    Zie jullie over een die week een weer kijken uit naar jullie verhalen.
    Groette suus